Női autós és trend magazin

Drive Me Baby

Drive Me Baby

5+1 hiba, amit sokan elkövetnek egy új autó vásárlásakor

2021. február 22. - Drive Me Baby

Az autóvásárlás komoly és nehéz feladatat tud lenni, amely rengeteg utánajárást, tudakolást és időt igényel. Arról nem is beszélve, hogy viszonylag nagy pénzügyi beruházás is egyben, ezért érthető, hogy szeretnél a lehető legbiztosabbra menni. És szeretnéd elkerülni azokat a hibákat, amelyeket sajnos még mindig sokan elkövetnek, amikor autóvásárlásra adják a fejüket. Hogy te ne járj pórul, összeszedtük neked azokat a leggyakoribb hibákat, amelyek új autó vásárlás esetén a buktatók lehetnek. Figyelj rájuk!

1. Nem gondolsz az eladhatóságra

Vannak kedveltebb és kevésbé népszerű márkák, így érdemes figyelembe venni a vásárlásnál, hogy a kiszemelt darab hol helyezkedik el ezen a spektrumon. A második szempont az autó felszereltsége, valamint az, hogy dízel vagy benzin, esetleg elektromos (vagy hibrid, plug-in hibrid) motor hajtja. Harmadik fontos szempont pedig nem más, mint az autó színe. Sokkal könnyebb dolgod lesz továbbadni egy fehér, fekete vagy ezüst színű autón, mint mondjuk egy élénk színben pompázón. Ha érdekel, hogy mit árul el rólad az autód színe, akkor olvasd el ezt a cikkünket.

2. Nem számolod ki a karbantartási költségeket

autovasarlas-sporolas.jpg

Kezdjük ott, hogy egy család esetében általában az éves összbevétel 15-20 százalékát érdemes rászánni az autó megvételére. Ha már van egy kiszemelt darab, érdemes utánajárni, hogy mennyibe fog kerülni a szervizelés, a biztosítás, és az egyéb, időközben felmerülő költségek.

3. Nem a szükséges extrákat veszed meg

Új autó vásárlásakor mérlegelj, hogy az alapfelszereltségen túl, melyek azok az extrák, amiket biztosan fogsz használni. Ne hagyd, hogy rábeszéljenek egy rakás (számodra) felesleg extrára! Akárki, akármit mond, te ismered a legjobban saját magadat és az autózási szokásaidat, azért mert valami jónak tűnik, még nem biztos, hogy neked hasznodra válik. Drága dolgokról beszélünk, úgy mint a sebességet minden domborzati körülmény között is tartó tempomat, a parkolást segítő radarok és kamerák, az ülésfűtés, vagy egy fedélzeti szórakoztató elektronika.

4. A vadonatúj autók átka

Szakértők szerint sosem érdemes megvenni egy márka legújabb, addig sosem gyártott modelljét, hiszen ezeknél sokszor fordulnak elő gyerekbetegségek, amelyeket idő közben kell orvosolni. Az új modellek esetében az első három év a gyártók "információ gyűjtési szakasza." Sokkal biztosabb egy jól bejáratott, kb. már három éve kiadott modellt választani, aminél már biztosan javították az esetlegesen felmerülő hibákat.

5. Nem végzel alapos ellenőrzést és tesztvezetést

gazdagok-kedvenc-autoi-autovasarlas.jpg

Ha általánosan elmondható, hogy ruhavásárlás előtt felpróbálod a kiválasztott darabot, akkor miért lenne ez másképp az autóvásárlásnál. Egy autóvásárlás ugyanis hasonló kérdéseket vet fel: megfelel ez nekem? befér a garázsba? elfér benne a család? És ha már milliókat fizetsz ki valamiért, akkor a józan ész úgy diktálja, hogy alaposan leteszteld (felpróbáljuk) a kiválasztott autót is. Ennek pedig egyik alapvető lépése, hogy elviszed egy tesztvezetésre.

+1. Nem jól időzíted a vásárlást

Tudtad, hogy a legjobb időszak az új autó vásárlására decemberben kezdődik és márciusig tart? A szalonok ilyenkor kínálják a legjobb ajánlatokat, kedvezményeket, és persze extrákat a vásárlóknak. Nem véletlen, hogy ezekben a hónapokban látni a legtöbb reklámot is a tévében. Ilyenkor ugyanis a szalonok már készülnek a következő év modelljeire, így próbálják minél jobb ajánlatokkal bevonzani az autóvásárlás előtt állókat.

Ezek is érdekelhetnek:

A bejegyzés trackback címe:

https://drivemebaby.blog.hu/api/trackback/id/tr3916435646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konrada 2021.02.23. 11:13:55

...mondjuk a kiemelt extraként a tempomat, és a parkradar pont nem azok, amiken érdemes spórolni. (Ellentétben a drágább rádióval, multikijelzővel, napfénytetővel, peres gumival..., mert persze azok is nagyon klassz dolgok, de sokkal inkább árnövelő tényezők, mint a biztonsági, kényelmi szempontból hasznos fentebbiek.)

kewcheg 2021.02.23. 11:34:47

Arra is gondolni kéne hogy utólag mennyire megbánja, hogy nem kérte bele az extrákat, amiket már utolag soha többé nem lehet beletenni.Pl.4WD, automata...Kicsit meg kell szoritani magát és belerendelni amit lehet, mégha akkor soknak is tūnik az a 500- 1millio.Utána két- három honappal pénzhez jut, és akkor mar bánja.Plusssz, ráadásul gyakran az extrák nem is annyira drágák, ezzel azt akarom mondani hogy ár-érték arányban nagyon is reálisak, pl.gyakran az automata, vagy a 4WD felára egyenként olyan 4-600 ezer, de elfelejtik, hogy a 4WD esetén nemcsak egy bonyolultabb hajtásláncot, hanem egy jobb hátso futómūvet is adnak.Vannak persze ugymond feleslegesebb extrak is, amik nem ár- értèk arányosak, itt valoszinuleg a flanc- faktort kell vastagon megfizetni, pl.power tailgate, vagy börkárpit, v.8 helyett 10 collos egérmozi...

hummel8 2021.02.23. 11:35:22

".. az éves összbevétel 15-20 százalékát érdemes rászánni az autó megvételére.."

WTF?

az vegyen 5 millios autot, akinek az eves netto jövedelme 25-30 Millio Ft?

az Ok, hogy sok hülye tulvallalja magat, de ez a masik veglet

laci_52 2021.02.23. 11:39:45

Új autót venni már eleve hiba az első években hatalmas értékcsökkenés miatt. Üzletember ismerősöm 3-4 éves autót vesz max. az új ár feléért és 5-6 évig tartja meg, ameddig nincs komolyabb baja. Ezalatt beletesz legalább 100 ezer kilométert.

Nand 2021.02.23. 11:54:14

@kewcheg: "4WD esetén nemcsak egy bonyolultabb hajtásláncot, hanem egy jobb hátso futómūvet is adnak."
+ fogyasztást
+rugózatlan tömeget -> szarabb komfort
+gyengébb dinamika (a nagyobb hajtási veszteség és a + tömeg miatt)

Átlag Jóskának az év 99%-ban csak nyűg a 4WD

odamondó 2021.02.23. 11:58:07

@kewcheg: power tailgate magyarul elektromos csomagtérajtó a legjobb extra amit autóba tenni lehet.

Amúgy egyetértek az extrák meg nem vásárlás hülyeségével. 1-2 hónappal később az ember a fejét verheti a falba. Utána meg már csak kókány megoldások vannak az extrák utólagos beszerelésére.

@konrada: tempomat, parkradar olyan 'extrák' amiket szerintem évek óta nem extrának kell számítani. Nagy kár, hogy még mindig így adják el őket.

@laci_52: az új autó hatalmas értékcsökkenése a magyar kamupiacnak köszönhető. Ha az ember magának veszi az autót 10 évre akkor totál fölösleges ezen elmélkedni.

Bambano 2021.02.23. 11:59:13

"a sebességet minden domborzati körülmény között is tartó tempomat": a legalapabb tempomat is tartja a sebességet minden domborzati körülmény között, ugyanis az alap tempomat nem értesül a domborzatokról.

egyébként érdemes lenne megírni ezt a cikket magyarul is, mert például a szervíz az az, amit a bennszülött sámánok isznak varázslás előtt. A helyet, ahol az autódat javítják, szerviznek nevezik, rövid i-vel. És a vesszőket se ártana helyre rakni.

J.W. Booth 2021.02.23. 11:59:15

@hummel8: valamiért nagyon félre akartad érteni ezt az infot.

Hacsak nem abban gondolkodsz, hogy évente veszel uj autot, mig a "régit" 1 évesen eladod....

Bambano 2021.02.23. 12:00:41

@Nand: hát ja, átlag usernek is az év zömében (az évek zömében) is csak nyűg a légzsák...

kewcheg 2021.02.23. 12:02:29

@laci_52: igen, de ezt nem befektetésként kellene értelmezni....minden használt autó rizikó..még amelyik csak 50.000-et ment, az is. Ez alól egy kivétel lehet, ha van egy olyan barátod, akit jól ismersz, elég gazdag ahhoz 2-3 évente cseréljen, és hajlandó neked eladni a lecserélt járművét olyan áron, ami neked is jó....a többi lutri...piszkoskezű, piszkoskörmű,ápolatlan, ólomlábú emberek autóit megvenni, hát....Inkább vegyél újat, és használd tíz évig, vagy még több, utána add a fiadnak...Ez nem járható út???

J.W. Booth 2021.02.23. 12:04:23

Egyébként, hogy kinek mi az extra, az abszolut egyénfüggö. Pl. egy automata válto lehet értékcsökkentö tényezö is. Nem beszélve a tulhype-olt elektronikáktol, amikor azért alakulnak ki balesetveszélyes helyzetek, mert az autovezetö keresi a megfelelö gombokat meg menüket az érintöképernyön.

Lehet hogy egyszer tényleg bejön az anno Bill Gates-nek cimzett fricska, és megkérdezi a fedélzeti computer a légzsákok kioldása elött, hogy "Are you sure?"

Ződ2000 · http://egzostive.com 2021.02.23. 12:09:55

Meglepően golyóálló a cikk. A fenti tanácsok kis kiigazítással tényleg univerzálisak.
Érdekes módon én pont a 4-es szabály miatt váltottam 2006-ban Alfáról Volvóra, mivel az S40 már a harmadik modellévébe érkezett. Utólag belegondolva hiba volt,bár mint vezérelv teljesen észszerűnek tűnik,

@kewcheg: nekem pl pont ez a két drága extra ami sosem kellett. 4WD teljesen felelsleges számomra (nem terepezésre vettem az SUV-t hanem városi/családi használatra).
Sokkal több értelme volt a bőrülésnek ami eleve olyan csomag része ami együtt is olcsóbb mint az Automata. Utóbbit én csak akkor veszem figyelembe ha több fokozatú és van rendes kézi üzemmód (lehetőleg kormányfüllel),

@laci_52: az a baj hogy túl sokan játszanak erre. A használt piac kínálata korlátoltabb, nem biztos hogy lesz pont olyan változat amit az ember újonnan konfigurálna, az akciók pedig néha közel hozzák ahhoz amit használtan egy drágább konfigurációból lekerülhet az értékvesztés révén.

A konkrét modellnél (XC60 2015) úgy 25% volt az árkülönbség az új bruttó és az 1-2 éves használt között. Mondjuk ez egy extrém példa, a kisebb kedvezményt adó kurrensebb tömegmárkák esetében nem lesz ilyen kedvező az arány, sőt az ezévi Volvo árajánlatok is elég meredeken alakulnak.

kewcheg 2021.02.23. 12:17:41

@odamondó: ezen nem veszünk össze...:) ha mindkét kezed tele van, tényleg jo lehet, bár én inkabb akkor mar panorámatetöre szavazok, bár anelkul is elvagyok.....elektromos hátfal amerikai szokás, a nagy, magas Honda Odyssey - k és tarsaik, amcsi mammaciták nehezen tudjak zárni a böhöm nagy hatfalat, bár ott még az oldalajtok is elektromosak az ilyeneken, a tulhájpolt gyerekbiztonság miatt, ugy tudom ezek rekordgyorsan kopasztják az akksik erejét...

vmaast 2021.02.23. 12:25:07

@konrada: Látszik, mennyire másképp gondolkodnak az emberek :). Egy parkolássegéd minden norm... vezetni tudó autósnak feleslegesnek kellene hogy legyen, és a tempomat sem túl fontos az átlag felhasználó üzemidejének úgy 99 %-ában. Ezzel szemben egy tetőablak/napfénytető távolságtól és sebességtől függetlenül jelentősen növeli az autó komfortszintjét, már szellőzés és világosság szempontjából is. Aztán mindenki úgy válogat ahogy akar, vagy amivel a szomszédnak oda akar szúrni :D

Reszelő Aladár 2021.02.23. 12:36:06

Szinte mindegy, hogy az ember új autó utáni értékcsökkenésként vagy használt autó szervízelésekén bukja a pénzt. Csak az első esetben egy tervezhető költségről beszélünk, amit a kifizetés pillanatában beleraksz, míg használt autó esetében ott a lutri, hogy mi romlik el. Egy adott példánnyal lehet szerencsés is valaki, de élhet végig rémálmokat is. A klasszik km visszatekerés rengeteg hibát okoz majd, mivel kimaradt egy csomó kötelező szervíz és egy csomó alkatrész cseréje is. Persze a vásárlás része a műhelyes átnézés is, de az alku végén a hiba attól még hiba marad. Ami hozhat más hibákat is és borul az Excel. Illetve javítás alatt klasszikusan üzemképtelen az autó, vagyis meg kell oldani a mobilitást valahogy, ha mázlid van, akkor kapsz csereautót, de ezt a magasabb szervízdíjjon át amúgy is meg kell fizetni.

A nagyobb flottát tartó cégek legfőbb támasza az TCO vagyis a total cost of ownership. Ebbe minden szám beletartozik, a beszerzéstől kezdve a kopó alkatrészek cseréjén át az adókig minden. Ezt ki lehet számolni sajá tulajdon, lízing és egyéb banki konstrukciók esetén. Amelyik kevesebb, azt célszerű vásztani.A lízing/bérlés előnye, hogy tervezhető a költség és nincs nyűg az eladással és mindig relatív új autóban ülhet az ember illetve nem köt le egy csomó tőkét. Akinek van egy erre elköltető stabil kerete és nem számít, hogy amit vezet azt jogilag birtokolja-e, ott jól működhet a dolog.

daito 2021.02.23. 13:20:06

@laci_52: persze. Nem kétlem ismerősöd tehetségét, de 3-4 éves autónál nem megy le az ár a felére. Biztos van ilyen 1-2 típus, meg alkalmi vétel, a piacra ez a logika nem jellemző. (Általánosan nem működő stratégia. Elképzelhető, hogy amikor az ismerősöd elé kerül egy ilyen lehetőség - akkor lecsap rá; de átlagosan, erre alapozni nagyon nem lehet.)
Kutya nem venne új autót. Idehaza a 3-4 éves autók értéke az új ár 70-90%-án áll, általában alul a széthajtott verziók vannak, amelyekbe 3-4 év alatt 2-300 ezer km-t raktak. Ez lehet, hogy az eredeti ár feléért van, de ezekre már költeni kell.

Bambano 2021.02.23. 13:21:16

@vmaast: az első komolyabb autómban volt napfénytető. olyat soha többet. megyünk mediterrán éghajlat felé, tetű nap meg csak süt. az én autóm teteje legyen egybevasból. a másik probléma vele, hogy nagyjából amióta megvan, azóta folyik be rajta a víz.
ezzel szemben a tempomat az egyik legjobb dolog a világon szerintem. a mostani autómban van egy jól működő adaptív tempomat, annyira király, hogy nélküle nem veszek többet autót. azért megvan annak a fílingje, hogy bemegyek Pestre az m3-as bevezetőn a szerencs utca felé, átmegyek a fél városon, és akkor lépek először a pedálra, amikor az m5-ös kivezetőjéről lekanyarodok. meg persze végigvitte az autót az autópályán magától.

hogy awd kell-e valakinek, azt nem tudom, nekem kell, mert járok olyan helyen. lett is, mondjuk nem ezért, hanem azért, mert csomagban adták, és ha nem kellett volna, se lehetett volna lemondani.

parkoló radar is kell, tolató kamera már nem annyira. a mai autók egyre nagyobbak, szerintem: indokolatlanul nagyok, egyre nehezebb segédlet nélkül parkolni velük.

az kétségtelen tény, hogy egy csomó extra nullázza le a használati értékét azáltal, hogy gagyin van megvalósítva.

Péter Mai 2021.02.23. 13:26:49

A cikk azt akarta mondani, hogy addig nyújtózz, ameddig a takaród ér, ahelyett, hogy hagymázas álmokat kergetnél. Az emberek 90%-ának az autóvásárlás pénzkérdés (merthogy nincs pénze), így különösen igaz, hogy csak akkorát és azt vedd meg-tedd bele, amit ki tudsz fizetni és valóban szükséged van rá. Rögvalóság. A többiek meg élvezzék az életet.

citrix 2021.02.23. 13:36:35

Új, középkategóriás autó 6 millió alatt már nincs. Az is az alapverzió. Tehát a 6 millió annyi mint a család éves összbevételének 20%-a, vagyis 30 millió nettó a család bevétele. Ez nagyon messze van a realitástól, kevés család kaszál ennyit. A nincstelen politikusok multimilliárdos rokonait most hagyjuk, az egy másik kaszt...
Alternatíva a használt autó, nevében benne van hogy használt. Ezért olcsóbb mint a vatta új. Sokan azt hiszik találnak maguknak használt autóként vadonás új állapotban leledzőt amit kizárólag hétvégén, tiszta időben járattak meg és utána garázsba tettek. Kifogástalan külső és belső állapotban, természetesen márkaszervizben karbantartva. Persze olcsón, 3 évesen 30 ezer kilométerrel az új ár feléért és abból is alkudva ha lehet. Lehet hogy van ilyen, de ritkább a fehér hollónál.

metal · http://electric.blog.hu 2021.02.23. 13:42:21

@laci_52: Ez kb. 3 éve nem igaz, most meg konkrétan többet érnek az 1-2 éves autók (amik jó állapotban vannak), mint a vételi áruk volt. Sajnos ilyan ütemben drágulnak az újautók.

kewcheg 2021.02.23. 14:06:55

Ahogy már itt többen írták, a 2-3-5 évenkénti autócseréről kéne leszokni.Egy jó gyártó bevált modellje megfelelő, ésszerű extrákkal, karbantartva, odafigyelve még tíz évesen se egy rom, max. egy kicsit patinás, ettől még jobban lehet szeretni. Egy 150 ezret futott autó még teljesen egybe kell hogy legyen, plusz: ez az igazi zöld és környezettudatos hozzáállás, nem az, hogy kétévente még újabb Tesla, meg zöldrendszámos SUV. Teljesen mindegy hogy mi hajtja, egy tíz éve egy kézben lévő autónál nincs környezetbarátabb. Ja, hát persze hogy ez Elon Musknak nem tetszik, meg az unióban se nagyon tetszik.Igazából egy autót addig kéne használni, amíg megkapja a műszakit....

Leooo 2021.02.23. 14:20:18

@laci_52: Jól látja az ismerős. Az új autó árának 25-30%-át azonnal elbukod, amikor kihozod a szalonból. Ezen kívül egy három-négy éves, lízingből származó autón már kicserélték az összes "gyengélkedő" alkatrészt, mert a lízingcégek márkaszervízben javíttatják/karbantartatják az autóikat. Olyat kell venni, amelyik 80...110.000 km-es garantált futásteljesítményű, ismert előélettel.

Leooo 2021.02.23. 14:35:15

@daito: Látogasd a carnext.com-ot . Ott találsz az eredeti ár feléért saját(Lieseplan) lízingből visszavett autókat.

Reszelő Aladár 2021.02.23. 14:37:53

Igazából egy kalkulátor kellene, amibe inputként benne van a család tehelhető (!) jövedelme, a pontos és precíz használati szokások. Ez kiadna egy típusistát benne az újaktól a használatakig. Abból válaszva bármelyik racionális választás lenne, a többi pedig vagy spórolós vagy hülyeség.

Az elekromos autók legnagyobb rákfenéjének a legtöbben a hatótávot tekintik. Mindezt úgy, hogy az év 98%-ában csak töredék távon használják. Egy munkába járós autó sem megy naponta 2 óránál többet, vagyis a kihasználtsága 8% alatt van. Vagyis amikor azt mondja valaki, hogy nekem utazós autó kell, mert mi van ha el kell utazni valahova, akkor az össz használat 0,08x0,02=0,0016 vagyis egy 0,16%-os esetre optimalizál. Talán olcsóbb erre az időre bérelni/kölcsönkérni valamit ...
Amúgy régebbi aranyszabály talán kiszámolós blogról, hogy a beszerzendő autó értéke ne haladja meg a család 3-4 havi nettó összes jövedelmét, minden amit efölött látunk, az vagy céges autó vagy nyújtózkodás.

_krampampuli_ 2021.02.23. 14:38:42

Engem leginkább ez sokkolt:
"Sokkal könnyebb dolgod lesz továbbadni egy fehér, fekete vagy ezüst színű autón,"
Értem én, no de az autók 85%-a ebből a három színből áll nagyjából 2010 óta, az azelőtti tíz évben meg ugye csak az ezüst volt a divat...
Szánalmas.
Már egy használtautó-telep mellett elmenni is dögunalom, mert csak itt-ott virít ki egy-egy színes autó.
Tehát pusztán amiatt álljon be valaki a bégető birkanyájba (holott a szíve egy remek, színes autóhoz vonzaná), hogy aztán majd évekkel később egy hangyányival magasabb áron tudja eladni az autóját?
Azt az autót, amelyért kőkeményen, jópár évig megdolgozott?
Ez egy nonszensz.
Konzum-idióta egy világban élünk, váltig állítom. :(

konrada 2021.02.23. 14:49:47

@vmaast:
Ebben lehet valami.
...de azért vedd figyelembe, hogy mindenki öregszik egyszer.
S én, aki cca millió km-t vezettem 20 tonnásig bezárólag, észreveszem magamon, hogy már talán nem tolatnék be Y-ban 10 sec alatt 2 cm-re a rámpáig, és biztosan nem állok be 5 sec alatt egy modern emelt fenekű szémélykocsival a +30 centis helyre. (Igaz, ha akkoriban esetleg mégis érintett, a Zsigák-Dákók fémütközőjének nem is ártott, most meg olyan fényezésük van a mai kocsiknak, hogy egy bogárral ütközés is komoly tétel volna, ha biztosítózni akarná a tulaj!;))

...Az meg, hogy kinek kell a tempómat, az tényleg egyedfüggő.
Az más kérdés, hogy tele a pálya olyanokkal, akik szerint nekik nem, és úgy mennek, mintha hullámvasutat vezetnének a Ligetben!;))

odamondó 2021.02.23. 15:07:38

@citrix: inkább az az irreális ami itthon folyik. Furcsa, hogy nyugati országokban nem látni ennyi új és drága autót mint itthon. Mondjuk 2. osztálynál jobb gyümölcs/zöldség is ritkán található. Arra már nem futja a kocsi után.

HBKF 2021.02.23. 15:11:53

@Bambano: azért azt ugye tudod hogy lejtőn az alap tempomat pl nem fékez? Vagy ha nem automata az autód akkor nagy emelkedőn vagy csak szenved vagy neked kell visszaváltanod?

HBKF 2021.02.23. 15:13:23

@J.W. Booth: ma már sok esetben az automata inkább előny eladáskor mint hátrány és ez egyre jobban így lesz!

'it's cool to know nothing' 2021.02.23. 15:44:08

A legfontosabb hibát kihagyta a szerző. A legnagyobb hiba amit az emberek elkövetnek autó vásárlásakor, az maga az autóvásárlás. A legtöbb embernek teljesen felesleges. Azért vesznek autót, mert csak. Sokkal jobban járnának, ha arra az évi 2-3 alkalomra, amikor tényleg kell nekik autó, bérelnének.
Báró Arisztidnek, sem voltak lovai és hintója a pesti V. kerületben az 1800-as években, pedig volt pénze rá, de inkább a birtokán tartotta őket, nem a városban.

Ha már autót kell venned, akkor már megszívtad. Szíved joga persze kiválasztani, hogy milyen módon akarsz szívni és pénzt bukni. Lila autóval, vagy 2,5 tonnás benzinfalóval, vagy egy 20 éves lestrapált ronccsal.

padlogaz 2021.02.23. 15:54:02

poszterina vagy a férje jól kereshet, ha a fizu 15-20%-ból új kocsikat tudnak venni :-)
de ha valaki tényleg így vesz kocsit, akkor tök felesleges a későbbi eladhatóságon gondolkozni és az extrákon spórolni...
ez nem valami külföldi cikk szó szerinti fordítása?

_krampampuli_ 2021.02.23. 16:48:52

@padlogaz:
Lehet, hogy pont a fordítottjáról van szó: a posztoló esetleg tízéves futamidejű részletfizetésben gondolkozik, és így az egy adott naptári évben kifizetendő összegre gondolhatott. Ám könnyen meglehet, hogy igazad van, és ez egy külföldiből kiollózott cikk is lehet akár...

Medgar 2021.02.23. 16:56:44

@odamondó: Mert külföldön nem pont így esik az autók értéke...

Ehetetlen Odó 2021.02.23. 17:00:10

@Bambano: Tévedés. Az alap tempomat csak emelkedőn alkalmazkodik a domborzati viszonyokhoz. Lejtmenetben simán túlgyorsul a beállított sebességen.

Fagyos Tények 2021.02.23. 17:13:42

Egy igen szembetűnő mondata olvastam ebben a cikkben. Számomra magyarázatra szorul. Egy család éves összbevételének 15-20%-át fordítsa autó vásárlásra. Szóval amennyiben egy család havonta keres 1.000.000,- Ft-ot (nem tudom, ez soknak vagy kevésnek tűnik...?!) akkor évi 12.000.000,- Ft az összbevétel, így az autó vételára: 1,8 mit és 2,4mft között van. Én úgy tudom ezért igen csak szar kocsikat lehet kapni, ás újat egyáltalán nem. Vagy rosszul gondolom?

Ehetetlen Odó 2021.02.23. 17:30:22

@'it's cool to know nothing': Évi 2-3 alkalom... hehehe. Csak nem remetének tetszik lenni?

Ehetetlen Odó 2021.02.23. 17:36:45

@laci_52: Komoly üzletember lehet a fószer...
Ha igazán az lenne, akkor mindig újat lízingelne 3-4 évenként, minthogy használt krehácsokkal futkosson.

victor vacendak 2021.02.23. 17:54:29

Jó dolog a használt autó, ami kiküszöböli a kezdeti árvesztést, csak ugye nincs esélye a vevőnek ilyenkor kideríteni pl. a motor állapotát szétszedés nélkül. és többnyire már garancia sincs az autón... vagyis simán lehet, hogy amit nyersz azzal, hogy 4 éves kocsit veszel, bebukod, mikor viszed javítani. szervizkönyvet hamisítani a legkönnyebb, sosem tudhatod, hogy 10 ezrenként kapott pl. olajat vagy még sosem. és, hogy 60 ezer van benne, vagy 250. lehet szép és újszerű belül, a motorja, ahová nem látsz be, meg pillanatokra a gazdasági totálkártól.

A autóra fordított 20%-os jövedelem szabály rémesen logikátlannak tűnik az újautó árak mellett. plusz, lehet, hogy egy család nem bírná a készpénzes vásárlást, de a lízinget igen.

A 4WD/2WD vita örök, mindenki magából indul ki... a gond csak az, hogy a jobb összkerekes rendszerek nem csak sárban, hóban segítenek, hanem esőben, vagy akár túlvállalt kanyarban is. ami megfizethetetlen előny.

kewcheg 2021.02.23. 17:57:07

@'it's cool to know nothing': ezt már meglépték pl.New Yorkban....a legtöbb newyorkernek nincs olyan ertelemben saját kocsija, ahogy mi értjük.Évi fizujabol lehet hogy Maserati Ghiblit tudna venni, és még maradna tepertőre is, de nem vesz, egyszeruen tárolás, költsegek stb.stb.miatt.Aztan vesz,ha kertvárosba megy..lehet bérelni, sofőröset is, barhol az országba a legjobbakat tudja bérelni....meg ugye a plebs metrózik...

Bambano 2021.02.23. 18:36:19

@HBKF: ha az autód tempomattal túlgyorsul a lejtőn, akkor:
a: nem a megfelelő sebességfokozatban van
b: a motorod nagygenerálra szorul, mert motorfékkel nem képes megfelelően lassulni.
Nyilvánvalóan alap autóban alap tempomat nem fog se fékezni, se visszakapcsolni, mert nincs meg hozzá az aktuátor. Amelyik autóban megvan, ott mindkettőt megteszi.

Bambano 2021.02.23. 18:38:38

@Ehetetlen Odó: nekem még nem volt *olyan* autóm...

HBKF 2021.02.23. 18:52:51

Ugyan már, nem kis magyarországi dombokról beszélek hanem "normális" lejtőkről és emelkedőkről! Egy normális lejtőnél baszhatod te a motorfékdet, írom ezt úgy hogy 2 millio kilóméter van a talpam alatt!

HBKF 2021.02.23. 18:55:00

@Bambano: Ugyan már, nem kis magyarországi dombokról beszélek hanem "normális" lejtőkről és emelkedőkről! Egy normális lejtőnél baszhatod te a motorfékdet, írom ezt úgy hogy 2 millio kilóméter van a talpam alatt!

bontottcsirke 2021.02.23. 19:01:41

@kewcheg: 150 E km, az gyakorlatilag egy EU6-os autó amortizációjának 80%-a. Teljes hűtőkri rendszer, olajak 10 ezer km-ként, motorkopás, klíma problémája, elavult fedélzeti rendszerek stb. Nem fog rá költeni senki. Ki az aki elviszi 10 évesen motordiagnosztikára vagy profi szervizbe, amikor a tulajok jelentős része full hülye ehhez?

kewcheg 2021.02.23. 19:21:27

@bontottcsirke: az enyémben 185e. van,tizenkét éves, teljesen okés.Ujkoratol enyém igaz, persze a TMK mindig megvolt, szeretett családtag.Annyi, hogy jobb hatso sarvédöiven van egy körömnyi "patina" hát istenem...japán.El se adjuk, gyereké lesz.Más még túl jól járna vele:)

bontottcsirke 2021.02.23. 19:31:37

@kewcheg: az jó, mert az enyémben 275 ezer. De hidd el, jobban örülnék a tizedének.

Burgermeister 2021.02.23. 19:32:51

@victor vacendak: szervizkonyv es hozza a szamlak, akkor lehet, nehez ilyet talalni de nem lehetetlen, pont ezert 8 evesen is markaszerviz es gyujto a szamlakat.Lesz vevo aki egy 8 eves autot 70 ezer kmel megvesz.

Ehetetlen Odó 2021.02.23. 19:35:38

@Bambano: Ugyan, milyen?
Egy mai kicsi turbósnak szinte semmi motorfékhatása, hatosban simán túlgurul a beállított sebességértéken egy hosszabb lejtőn.
Nincsen ebben semmi varázslat.

Ehetetlen Odó 2021.02.23. 19:42:57

@HBKF: A mai kis turbósok motorféke amúgy se sokat ér...

kewcheg 2021.02.23. 19:53:14

@Burgermeister: de az ilyet miért adják el?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.02.23. 23:37:37

"Sokkal könnyebb dolgod lesz továbbadni egy fehér, fekete vagy ezüst színű autón, mint mondjuk egy élénk színben pompázón."
Ez a legnagyobb baj, olyan khurv@ unalmasak, lehangolóak a kocsik egy utcában, hogy arra nincsen szó.
Sajnos nem tudom, hogy azért vesznek ilyen színű autókat, mert ilyeneket lehet kapni, vagy azért lehet ilyeneket kapni, mert ezeket veszik meg...?Annyira szép tudna lenni egy sárga, narancs, világoskék, britt-versenykocsi-zöld, kolbászzsír-metál, vagy kaka(ó)barna szín, miért kell mindennek feketének meg fehérnek lennie?És nem vagyok nő, hogy a divatnak éljek.
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.02.23. 23:50:49

@Bambano: "tetű nap meg csak süt. az én autóm teteje legyen egybevasból. a másik probléma vele, hogy nagyjából amióta megvan, azóta folyik be rajta a víz."
Jó, hát nem aszondjuk, hogy szar napfénytető legyen az autóban.Beázós másnak sem kell.
:D

swfla 2021.02.24. 01:18:21

@Nand: a 4WD csak addig nyug, amig bele nem futsz egy bazinagy viztocsaba egy almos hajnalon. Vagy kapsz egy balelso durrdefektet, aztan a nyomaskulonbseg kicsavarja a kezedbol a kormanyt, es nekikormanyozza a baloldali aroknak / szenes IFA-nak a verdadat, neked meg sanyi.

4WD-t nem (csak) azert vesz az ember, hogy meglatogassa a telapot a sarkkoron tul ha leesett a ho.

a tobbit nem akarom tetelesen vegigvenni, de a titok abban van, hogy olyan gyartotol kell autot venni, amelyik ert is az osszkerekhajtashoz...

hummel8 2021.02.24. 07:56:44

@'it's cool to know nothing':
"A legtöbb embernek teljesen felesleges. Azért vesznek autót, mert csak. Sokkal jobban járnának, ha arra az évi 2-3 alkalomra, amikor tényleg kell nekik autó, bérelnének.
Báró Arisztidnek, sem voltak lovai és hintója a pesti V. kerületben az 1800-as években, pedig volt pénze rá,"

En ez t nem ertem... gondolod, hogy ahova a kek busz nem jar, ott mar nem elnek emberek?
heti bevasarlas 4 fös csaladra busszal? ne röghögtessük mar ki egymast..

nekem kbb evi 2-3 nap, ahol NEM kellene auto...

szerintem az emberek macx 2-3%-a olyan home officos geek, aki a szüleinel lakik, kb rendelt pizzan el, es a Nagyköruton kivülre szerinte mar utlevel kell...

na NEKIK nem kell auto... mindenki masnak szerintem ma mar alapszükseglet.... azon lehet vitatkozni, hogy mekkora auto kell, meg hany auto kell egy csaladba, de azon hogy kell-e, szerintem felesleges....

Bambano 2021.02.24. 08:01:23

@HBKF: a talpad alatt biztos nincs "2 millio kilóméter" (sic!) mert ilyen mértékegység max. a nagykőőőőrúúúúton belül lakó tarisznyás félrészeg bölcsészeknél létezik. A kilo előtag az si-ben RÖVID, a millió pedig hosszú ó.

Egyébként pedig ha az autód a lejtőn motorfékkel is gyorsul, akkor rossz fokozatot kapcsoltál. Nem tanították neked ezt a vezetéstechnikai órán 2 millió kilométerrel ezelőtt? Mondjuk szabvány szerint az 2 gigaméter, de mindegy.

Bambano 2021.02.24. 08:03:15

@Ehetetlen Odó: van itthon kisköbcentis turbó, az véletlenül pont automata meg mindenféle elektromos csellentyűcske is van benne, az simán visszavált és satuzik is, ha arról van szó. Meg van itthon rendes köbcentis szívóbenzines autó, azt simán megfogja a motorfék, mert normális állapotban van a motorja. Ez utóbbira mondtam, hogy alap autó alap tempomattal nem gyorsul fel.

konrada 2021.02.24. 08:18:02

@HBKF:
… de ezt azért nem kéne a tempomat rovására írni. Aki nem tudja kezelni az emelkedő-lejtő által okozott sebbességváltozást, az valóban inkább ne használja a tempomatot… ...sőt, autó helyett inkább áramot vezessen!;))

dmwd 2021.02.24. 09:00:01

@HBKF:
Azért jobb, ha tudod, egy normális kocsiban a tempomat már 15 éve is tartotta a sebességet bármilyen körülmények között. Visszaváltani sosem kellett, arra bőven volt nyomaték a motorban, egy komolyabb lejtőn pedig fékezett, még a féklámpát is kezelte, már csak a többi közlekedő miatt is. Különben nem értem, hogy miért kéne gyorsulnia, általában az ember azt a max. megengedett sebességre állítja, onnan hova kéne gyorsulni?

HBKF 2021.02.24. 09:08:32

@Bambano: okostóni mi vagy te, talán egy nyelvészprofesszor? ha az vagy akkor húzz egy nyelvész oldalra és ne egy autós forumonn oszt az észt ami neked sincs! Majd azt én tudom hogy mit tanítottak és azt is hogy mennyi kilométert vezettem, a motorfékre reagálva pedig mint már írtam, egy komolyabb lejtőn igen is gyorsulhat az autó tökéletes motor esetén is, te okoskodhatsz de attól még a tény tény marad! Ha olvastad volna amit írtam és sikerükt volna értelmezned (bár kétlem hogy normálisan tudod értelmezni a leírt szöveget) akkor nem jönnél itt a helytelen megválasztott sebességi fokozattal és hasonló okossággal. Tudod édemi vitát csak hozzáértő, intelligens emberrel lehet ezért én veled befejezném eme téma további kitárgyalását mert te nem abba a csoportba tartozól! További szép napot!

HBKF 2021.02.24. 09:10:25

@konrada: ebben teljes mértékben egyetértünk.

HBKF 2021.02.24. 09:16:15

@dmwd: az adaptív tempomat igen fékez és egyéb de az alap tempomat nem teszi ezt, és nem , nics akkora nyomaték az autók többségében hogy egy komoly emelkedőn ne kelljen visszaváltani. Tudod nem csak az alföld van ám! Egyszerűen te sem érted amit írtam!

Ehetetlen Odó 2021.02.24. 09:20:57

@Bambano: Nem kell itt speciális eseteket előrángatni. Amikor rendes kétliteres szívóbenzinesekkel jártam, akkor én is élveztem a motorfék előnyeit. De ez már a múlté, a downsizing eltörölte: ezek a pöttöm turbós motorocskák nem ismerik a motorfék fogalmát - sőt, a legmodernebbek már vitorláznak is, mint hajdan a Trabant meg a Wartburg a szabadonfutóval. (Ezért értelmetlen egy arrébb tett oktatólagos megjegyzésed, hogy olyan fokozatban kell lefelé menni, amilyenben felfelé jönnél - az érdi emelkedőre simán megy fel az ember hatodikban, visszafelé jöjjön negyedikben, mert 130-on túlszalad a kocsi, ha csak sima tempomatja van, nem valami adaptív?).
Szóval induljunk ki a realitásokból: ma az emberek elenyésző hányada jár olyan autókkal, amilyeneket épp példának hoztál fel, ezért azokból nem lehet széleskörűen általánosítani.

Bambano 2021.02.24. 09:24:32

@HBKF: hiába próbálod személyeskedés felé terelni a vitát, a tény attól még tény marad: lejtőn abba a sebességi fokozatba kell tenni a váltót, amelyikben az autó kényelmesen fel tudna menni. ha ezt megtetted, akkor az autó nem gyorsul a lejtőn, megismétlem: NEM GYORSUL. Ha nem tetted meg, és magasabb fokozatban vagy, mint kellene, akkor lehet kevés a motorfék, és akkor gyorsul, de ez vezetéstechnikai hiba. És ez így van 60 tonnás szerelvény esetén is, meg másfél tonnás személyautó esetén is.

Egyetértek, felesleges folytatni alapvető szakmai ismeretek kitárgyalását, mert azok nem változnak, akármennyit lamentálsz rajtuk.

Bambano 2021.02.24. 09:29:04

@Ehetetlen Odó: "Ezért értelmetlen egy arrébb tett oktatólagos megjegyzésed, hogy olyan fokozatban kell lefelé menni, amilyenben felfelé jönnél": NEKEM nincs ilyen megjegyzésem. Ez a hivatalos autóvezetési oktatási tananyag. Én idéztem őket, nem kitaláltam valami újat.
Másrészt a kérdésedre válaszolva: igen, az érdi lejtőn tedd vissza negyedikbe az autót, ha gyorsul. Ehhez tegyük még hozzá azt is, hogyha nem kapcsoltad be a tempomatot, akkor is gyorsulni fog, ha helytelen fokozatban vagy. Tehát az, hogy lejtőn lefelé felgyorsul az autó, nem a tempomat hibája.

konrada 2021.02.24. 09:41:42

@Bambano:
Ezt túlokoskodod - miközben sokban egyetértünk - ha olyan lejtőn használsz nem adaptív, és nem automatás tempomatot, melyen vissza kell váltani, akkor elég gyík vagy a vezetéshez.
...hiszen ha váltasz, már kikapcsol a tempomat, és egyébként is hülyeség játszani azzal, mert ilyen meredek lejtő azért kanyarokkal is jár általában, meg azzal is, hogy a végén vissza is illik váltani.
Szóval kár brékelni erre a kisidőre annak állítgatásával.
(De szerintem te is tudod ezt, csak két kisóvodást játszátok el: csakazért is dedede!!, miközben tudjátok mindketten mi az életszerű!;))

konrada 2021.02.24. 09:49:38

@Bambano:
Az érdi lejtőn meg - ha sebváltós az autód, tedd üresbe, jobban jársz. Én speciel a híd után (oda már nem lát be a trafi;), feltolom 150 fölé, aztán elengedem. Nekem pont a villogó táblánál lassul le 110 környékéig, ott vissza sebességbe, és tempomatra.

...de jó, legyen hülyeség, amit írtam, mert ejnyebejnye, meg nem így mondta anno az MHSZ-ben Pista bácsi! A lényeg, a fenti leírásból, hogy az érdi lejtő végére - mindkét oldalt üresben is sebességet veszít a gép 140-ről a légellenállás miatt, nem pedig gyorsul, így hülyeség azt felemlegetni.;))

erol 2021.02.24. 10:02:01

@hummel8: "szerintem az emberek macx 2-3%-a olyan home officos geek, aki a szüleinel lakik, kb rendelt pizzan el, es a Nagyköruton kivülre szerinte mar utlevel kell..."
Ez mekkora fasság.
Ha nem kell betonkeverőt is magaddal vinni (tegyük a szívünkre a kezünket, a legtöbb embernek nem kell) akkor a munkába járás nem gond, sima ügy tömegközlekedéssel vagy biciklivel. Persze ha valaki tanyán lakik és a belvárosban dolgozik az más, de szerintem nem túl gyakori. A vásárláshoz se kell, minden sarkon van valamilyen bolt. Max a nyaraláshoz lehet fontos, de ha messzebbre mész, ott a repülő.

dmwd 2021.02.24. 10:07:15

@HBKF: 15 éve még nem volt adaptív tempomat, (erre nem mernék megesküdni) de a kocsim - amiben biztos, hogy nem olyan volt - simán fékezett, és még az Alpokban sem találtam olyan emelkedőt, ahol 650 Nm-rel vissza kellett volna bárhol váltani. Értem, hogy mit írtál, csak jelzem, hogy a műszaki problémát már sikerült 15 éve megoldani. Az, hogy a mai fapados tempomatok olyanok, amilyenek, azzal tessék a gyárak pénzügyi osztályánál reklamálni.

konrada 2021.02.24. 10:28:47

@dmwd:
Azért nem kell nagyképűsködni, mert neked tellik rá!;)
Ha nincs 650 Nm, attól még az is személygépjármű, és az olyanoknál bizony meg tud úszni erősebb lejtőn a limiter-tempomat. (Azért elég kevés nem automata váltós 15 éves van, aminél nem futnak meg például a Hegyaljain a híd felé, ha nem váltasz vissza.)

hummel8 2021.02.24. 10:35:15

@erol:
latszik, hogy kb te is Bp-en lax, leginkabb nagyköruton belül..

csakogy az emberek 80%-a nem ott lakik...

es lehet söt biztos hogy szigoruan veve meg lehetne oldani a munkabajarast/boltbajarast tömegközlekedessel, (sokan kenyszerböl meg is oldjak) de autoval egy szerüen össszehasonlithatatlanul komfortosabb...en meg nem lattam olyat, hogy aki beült autoba, utana letette volna, es visszaült volna buszra... a bicikli meg sporteszköz, munkaba jarni max 2km-re alkalmas (nem hiszem hogy a kollegeak örülnenek ha valaki 15 km-es reggeli bicikli ut mellet egesz nap melletük ülne)
jarjanak csak tömegközlekedessel a sötetzöldek, meg aki nem tud vagy olyan hülye hogy nem akar autora költeni...

Enni is eleg lenne egyszerü kenyeret, lecsokolbaszt meg mondjuk valami tejetmeket hozza, meg nemi szenhidratot.. valahogy megsem szeretnem mindig azt enni...

valamiert az emberek nagy resze megis szivsesn jar etterembe...

HBKF 2021.02.24. 10:37:03

@Bambano: "lejtőn abba a sebességi fokozatba kell tenni a váltót, amelyikben az autó kényelmesen fel tudna menni. ha ezt megtetted, akkor az autó nem gyorsul a lejtőn, megismétlem: NEM GYORSUL. Ha nem tetted meg, és magasabb fokozatban vagy, mint kellene, akkor lehet kevés a motorfék, és akkor gyorsul, de ez vezetéstechnikai hiba. És ez így van 60 tonnás szerelvény esetén is, meg másfél tonnás személyautó esetén is." Okostóni hol állítottam én az ellenkezőjét? Mint írtm egyszerűen nem tudod helyesen értelmezni az általam korábban írtakat! Te leragadtál a nem helyesen megválasztott sebesség fokozatnál és úgy látom ettő nem is tudsz elszakadni! Sajnos a szövegértési gondodon nem tudok segíten és ezt ne személyeskedésnek vedd!

HBKF 2021.02.24. 10:40:15

@dmwd: azért azt ugye tudod hogy az átlag autó nem 650 Nm-rell rendelkezik, és tuti hogy a te autódban annak ellenére hogy 15 éves adaptív tempomat volt mert mint írtam a "sima" alap tempomat nem fékez!

HBKF 2021.02.24. 10:45:26

@konrada: Az a gond hogy Bambano leragadt a nem helyesen megválasztott sebességi fokozatnál és az általam ( általunk) leírtak lényegét nem érti!

dmwd 2021.02.24. 11:57:12

@HBKF: Az, hogy egy sima tempomat nem fékez, az a pénzügyi osztály bűne. Műszakilag csak az ABS-re van szükség (finomabb beavatkozáshoz ESP-re) és egy felsővezetői döntésre, hogy összekössék a két rendszert. Ezek az alkatrészek pedig már legalább 30 éve benne vannak a kocsikban. Manapság ezt egy alap Daciának is kéne tudnia, de erre nincs pontszám az Ncap tesztben.... Azt külön köszönöm, hogy jobban tudod, mint én, hogy milyen extrák voltak a kocsimban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.02.24. 12:09:57

@Ehetetlen Odó: "az érdi emelkedőre simán megy fel az ember hatodikban"
Igen?Asztakurva, milyen autó az, valami szupersportkocsi?A magyarországi autópark 99%-a q-ra nem megy fel az érdi emelkedőn hatodikban.Vagy maximum csak egyszer, utána viszont motorcsere.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.02.24. 12:12:18

@erol: "A vásárláshoz se kell, minden sarkon van valamilyen bolt."Na te se jártál még kétmilliós nagyváros belsőkereületein kívül...Persze, némelyik sarkon vazsbolt van, vagy esetleg virágbolt, netán autóalkatrészes cég, de hát nem kell finnyásnak lenni...
:D
Meg az is simán jó, hogy mindent dupla áron veszel meg...Neked.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.02.24. 12:13:48

@geegee: belső kerületein kívül, kibaszott billentzuyet... :D

erol 2021.02.24. 12:50:37

@hummel8: Oké, elismerem aki vidéken lakik, vagy külvárosban, annak biztos megéri az autó.
Egyébként nem mindenki imádja úgy, mint gondolod. Rengeteg embert ismerek aki annak ellenére biciklizik vagy tömegközlekedik, hogy van autója, sőt olyat is aki vidékről vonattal jár be, pedig van kocsija. Sok macera van vele, parkolás, szerviz, hülyék az utakon stb.
Utálok étteremben enni.

HBKF 2021.02.24. 13:19:05

@dmwd: nem tudom jobban mint te de az tudom hogy ha az a tempomat fékezett is akkor 100% hogy nem alap tempomat!

Macropus Rufus 2021.02.24. 13:31:45

@Fagyos Tények: ennél vitzesebb a dolog. Az átlag nettó bér valami 240.000 körül mozog. Tehát 2 keresős modell esetében 480.000Ft/hó a nettó bevétel (átlagos bérrel számolva). Ez egy évben 5760000Ft. Tehát akkor 500ezer és 1 misi közti kocsit vegyen. Itt már a 20+-os autók kezdenek számításba jönni. Aztán amikor a bloggerek javaslatát megfogadná a nép, akkor arról fognak írogatni, hogy 15 év felett van a kocsik átlagkora az országban.

Macropus Rufus 2021.02.24. 13:37:32

@konrada: "Az érdi lejtőn meg - ha sebváltós az autód, tedd üresbe, jobban jársz. "
az új (10 év feletti kocsik is) motorfék esetében nem adnak üzemanyagot a motornak. Ezért ilyenkor a fogyasztásuk pontosan nulla liter. Ha ürebe teszed akkor meg ott lesz fogyasztás mivel a motor alapjáraton ketyeg.

Macropus Rufus 2021.02.24. 13:59:05

@erol: "de ha messzebbre mész, ott a repülő. "
Eu-n belül nem éri meg a repülő. Nincsenek olyan nagy távolságok.
Repcsi csak akkor hozza vissza az árát ha időhöz vagy kötve (pl. tárgyalás). Minden más esetben a kocsi olcsóbb.

konrada 2021.02.24. 14:34:16

@Macropus Rufus: próbáld ki az érdin. A motorfék nevében nem véletlen ott a fék szó! ;)

erol 2021.02.24. 15:31:41

@Macropus Rufus: Hát, pl Gibraltárra, vagy akár Londonba menjen kocsival akinek 8 anyja van.
süti beállítások módosítása