Drive Me Baby

11 új elektromos autó, amit mindenki vár 2021-ben - Van közte 4 millió forint alatti is!

2021. február 04. - Drive Me Baby

Szinte már nincs is olyan autógyártó, aminek kínálatában ne lenne legalább egy, teljesen elektromos meghajtással készült modell. A hibrid és plug-in hibrid autók mellett egyre nagyobb teret nyernek az elektromos járművek, amelyek kapacitása és hatótávja évről évre növekszik. Elektromos autót vezetni pedig igazán különleges élmény. Aki egyszer kipróbálja, könnyen a rabjává tud válni. Csendessége, könnyed gyorsulása, letisztult, olykor kissé futurisztikus dizájnja és a tudat, hogy egyetlen gramm károsanyagot sem bocsát ki, miközben vezetjük, megerősít minket abban, hogy igen, ilyen autóra van szükségünk! Mutatjuk, hogy milyen új elektromos autó modellek érkeznek 2021-ben hozzánk, amelyeket mi is nagy izgalommal várunk. A Drive Me Baby összefoglalója.

1. Opel Mokka-e

mokka-e-bemutato-2020-budapest.jpg

Tavaly ősszel mutatta be itthon az Opel a teljesen megújult Mokkát, és ekkor debütált a modell elektromos változata is. A kissé robosztus, ugyanakkor dinamikus és modern dizájnt kapott Mokka-e 136 lóerős (100 kW), álló helyzetből kifejtett nyomatéka 260 Nm. Normál, Eco és Sport módban vezethető. A csúcssebességét 150 km/órában maximalizálták, hogy kíméljék az akkumulátort, és meghosszabbítsák a hatótávot. Normál módban a Mokka‑e akár 322 km-t is megtehet (WLTP-ciklus szerint), Eco módban pedig tovább növelhető a hatótáv.

Hat féle színben érkezik hozzánk, a mi kedvencünk ez az ütős Mambra zöld fényezés. Németországi alap listaára 32 990 euró (normál áfával). Ha minden jól alakul, akkor nálunk egy alacsonyabb felszereltségű modell beférhet a 11 millió forintos szint alá - amire már igényelhető a 2,5 millió forintos állami támogatás. Várhatóan márciustól kerülhet a kereskedésekbe ez az elektromos autó 2021-ben.

2. Fiat 500e

fiat-500-31-uj-modell.jpg

Nagy kedvencünk az olasz kisautó, teszteltük már a Collezione kabriót és a Dolcevita kabriót, mindkettőért odáig voltunk. És most itt ez a gyönyörűség! A gyártó teljesen elektromossá alakította a Fiat 500-ast, a kiskocsi minden porcikáját a villanyhajtáshoz tervezte át. Akár ebben a csodás rozéarany színben és kabrió kivitelben is hazavihetjük, eco bőr ülésekkel és borítással a műszerfalon. A La Prima Plus 3+1 ajtós kivitel pedig külön pontot érdemel. Még az sem zavar minket, hogy a csomagtartó mindössze 185 literes. Állami támogatással 8 490 000 forinttól lehet a miénk ez a kis gyönyörűség.

3. Dacia Spring Electric

spring-dacia-e-auto.jpg

A Dacia első teljesen elektormos modellje egyesíti a márka három fő jellemzőjét: egyszerű, robusztus és elérhető. Ára 6,5 millió forint, aki pedig az állami támogatást felhasználja, az 3 990 000 forintért juthat elektromos autóhoz. Szinte biztos, hogy idehaza ez lesz a legolcsóbb új elektromos autó 2021-ben!

Az ötajtós, könnyed és kompakt kialakítású kis SUV képes akár a több mint 200 km-es hatótávra (WLTP), így nyugodtan autózhatunk vele a városban, vagy akár azon kívül is. Kompakt külseje tágas belsőt rejt, ahol kényelmesen elfér négy felnőtt, miközben kategóriájában a legnagyobb, 300 literes csomagteret kapunk. Az üde külső mögött pedig ott van minden olyan alapvető technológia, amely kényelmet és biztonságot nyújt az autóban utazóknak. Ha pedig kicsit feldobnánk az autó külsejét, kérhetjük a narancs fényezést tartalmazó csomagot.

4. Volkswagen ID. 4.

id-4-volkswagen-e-suv.jpg

Az ID. 3-at tavaly ősszel mutatták be itthon, és egy menetpróbára mi is elvittük a márka első full elektromos autóját. Idén pedig érkezik az SUV kategóriába tartozó ID. 4, nettó 77 kWh-s akksival és akár 520 km (WLTP) hatótávval. A 204 lóerős (150 kW) villanymotor 8,5 mp alatt gyorsítja fel az autót 0-ról 100-ra, maximális sebessége 160 km/h. A hátsókerék-hajtás erős tapadásának és 21 cm-es hasmagasságnak köszönhetően az E-SUV szelíd terepen is jól teljesít.

Működési koncepciója két kijelzőn alapul: az egyik átlósan akár 12 colos és érintési funkcióval, valamint a „Hello ID” természetes hangvezérléssel rendelkezik. A kibővített valóságban megjelenő head-up kijelző opcionálisan elérhető, hogy a kijelzők sokaságát elegyítse a valósággal – például a vezetőt irányító figyelmeztető navigációs nyilakat a megfelelő sávba vetíti ki az útfelületre. Ez az elektormos autó szinte már maga a jövő!

5. Škoda Enyaq iV

enyaq_iv-scaled.jpg

A márka első tisztán elektormos SUV-ja idén tavasszal érkezik a hazai kereskedésekbe, de már most előrendelhető. Igazi családi autó lehet, hiszen nemcsak a külső méretei nagyok, hanem utas- és csomagtere is igazán tágas. Kérhető 10, vagy 13 colos kijelzőjű infotainment rendszerrel, háromzónás fűtéssel és a vezetőüléshez tartozó masszázsfunkcióval is. A legtöbb, biztonságot szolgáló vezetési asszisztencia belekerült, egyik leglátványosabb eleme pedig a kiterjesztett valóságot használó Head-up Display.  Az ENYAQ iV három különböző akkumulátorkapacitással és öt teljesítményváltozattal érkezik, köztük a legerősebb összkerekes RS verzióval, sőt, egy kupé kivitelt is ígér a gyártó. Az Enyaq iV ára 15-18 millió forint körül várható. 

6. Mercedes EQA

mercedes-eqa-elektromos-2021-modell-2.jpg

Tavasszal érkezik meg a kereskedésekbe ez a gyönyörű luxusautó, amelynek németországi indulóára 47 540 euró (kb. 17 millió forint). A Mercedes EQA valójában a 2018-as A-osztályra épülő GLA szabadidő-autó, immár teljesen elektromos változata. 66,5 kWh-s akksi és 426 km-es hatótáv jár a 185 lóerős (375 Nm) kocsihoz, amely álló helyzetből 8,9 mp alatt éri el a 100-at. A Mercedes EQA intelligens vezetéstámogató asszisztensrendszerét kézmozdulatokkal, érintéssel vagy szóbeli utasításokkal irányíthatjuk. Ez az autó valóban nemcsak szép, hanem okos is!

7. Audi Q4 e-tron Sportback

audi-q4-sportback-e-tron.jpg

Igazi elektromobilitási offenzívát indított az Audi, 2025-ig húsz tisztán elektromos meghajtású modellt szeretne bevezetni. Az idei év második felében várható az összkerék-meghajtású Q4 e-tron, amelynek 82 kW-s akksija 450 km-es hatótávot ígér - persze ez csak ideális, már-már labori körülmények között értendő. Ráadásul Sportback verzióban is érkezik a modell, amely egy lesimultabb SUV lesz, elől-hátul sportos elemekkel. Ez az elektromos autó 6,3 mp alatt éri el a 100-at. A végsebességet 180 km/h-ban limitálták, ára 20 millió forint körül lesz.

Elektromos autóhoz pedig mi sem illik jobban, mint egy környezetbarát belső: az Audi a modellben festett helyett valódi krómlapokat használ, az üléshuzatot pedig bőr helyett újrahasznosított anyagokból készíti.

8. BMW iX3

bmw-ix3.jpg

Hamarosan itt a márka első eletromos SAV-ja (Sport Activity Vehicle), vagyis egy olyan sportos szabadidőautója, ami egy kicsit kisebb, mint egy SUV, de hozzá hasonló a kialakítása. Érdekessége, hogy Kínában gyártják, de a német előírásokat szigorúan betartva. Elvileg március végéig megérkezik hozzánk ez az elektromos autó, induló ára 23 millió forint körül lesz. Kétféle felszereltség (Inspiring és Imressive), hat különböző szín, kétféle kerékméret (19 és 20 colos), kétféle kárpitozás (mokka és fekete műbőr) közül választhatunk. A gyártó 460 km-es hatótávot ígér teljes feltöltöttség esetén.

9. Lexus UX 300e

lexus-ux-300e.jpg

A Lexus sem maradhat ki a sorból. A márka tavaly bemutatta az első tisztán elektromos modelljét, amely idén érkezik a hazai kereskedésekbe. A UX 300e az eredeti nagysikerű UX crossover sikerútját követi, ugyanaz a különleges dizájn és kimagasló funkcionalitás lesz jelen az elektromos autó 2021-ben debütáló változatánál is. A hibrid UX egyébként már néhány éve kapható nálunk, a crossover márkanagykövete Weisz Fanni szépségkirálynő, esélyegyenlőségi aktivista. A 201 lóerős UX 300e akkumulátora 55 kWh-s, hatótávja 400 km körüli. Kb. 18 millió forinttól vihetjük haza. 

10. Volvo XC 40 Recharge

xc40_recharge.jpg

A Volvo első tisztán elektromos autója 2021-ben az XC 40 Recharge lesz. Már előrendelhető, de nyárnál előbb ne számítsunk rá, hogy átvehetjük kedvenc skandináv modellünket, amelynek ára 22 millió forint körül kezdődik. Az összkerékhajtású XC40 Recharge P8 AWD maximális hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert (WLTP norma szerint), csúcsteljesítménye 408 LE. Az akkumulátor gyorstöltővel mindössze 40 perc alatt 80 százalékos szintre tölthető.

Az eredeti XC40 kimagasló biztonsági színvonalából kiindulva a Volvo Cars biztonságtechnikai mérnökei áttervezték és megerősítették a Recharge elülső szerkezetét, hogy kompenzálják a belső égésű motor hiányát és hogy ugyanolyan magas szintű biztonságot nyújtsanak az utasok számára, mint bármely más Volvóban. A benzines XC 40-et mi is kipróbáltuk, tesztünket itt olvashatod el

11. Hyundai IONIQ 5

hyundai-ioniq-5-concept.jpg

A Hyundai kizárólag tisztán elektromos autókat fog gyártani az IONIQ márkacsalád égisze alatt. Az első modell egy középkategóriás szabadidőjármű, az IONIQ 5 lesz, az elektromos autó 2021 elején mutatkozik be. Ezt követi jövőre az IONIQ 6 sportszedán, majd egy évvel később az IONIQ 7, egy nagyméretű szabadidőjármű. A világon elsőként decemberben Ausztriában nyílt meg az előrendelési lehetőség az IONIQ 5-re. Annak ellenére foglalták le villámgyorsan a 150 példányt, hogy még hivatalos fényképet sem adtak ki addig az autóról. A kisebb, 58 kWh-s csomag 450 km hatótávot, a nagyobb, 73 kWh-s akku pedig 550 km hatótávot ígér. Ára egyelőre ismeretlen, leleplezésére is csak február végén kerül sor, természetesen online formában. 

Ha kíváncsi vagy, hogy milyen egyéb autókat várunk még nagyon idén, akkor olvasd el ezt az összeállításunkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://drivemebaby.blog.hu/api/trackback/id/tr616414246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apro_marosan_petergabor 2021.02.04. 17:52:01

Szépek, s többnyire drágák ezek az autók. A hatótávolságuk meglehetősen városias...
Külföldre menni velük szép, nyugodt túra, jó esetben, rosszabb esetben nagy kaland- illetve erős előzetes átgondolást igényel - mondjuk elmenni Montenegróba, vagy kevébé bátran Punatra..
A másik kérdés, ha valakinek nincsne (akkor is ha van) otthon töltési lehetősége mennyi időt fog időzni a töltőknél, ha van üres, s akkor ha nincsen...?
Ha vadul elkezdődik az e-autó vásárlási láz, akkor milyen választ kapunk az előző kérdésekre -idehaza?
So e-töltő van már, sok fele, de ha megsokszorozódik a számuk... hogyan alakulnak ezek a válaszok?
Ezzel együtt nagyon orülök nekik, ez a jövő, még gyorsabban kellene fejleszteni az infrstruktúrát (töltőhálózatot).

Magyar Gábor6817 2021.02.04. 20:18:55

aki egy ilyen jáccósautóra ki tud pattintani 20-30 millát annak valszeg van pár hete nyaralni menni...abba belefér az 1 nap oda, 1 nap vissza és közben töltögetni az elemes autót...

Plumper_ 2021.02.05. 09:13:25

Az milyenmár, hogy a Skoda és a Lexus kb egy árban lesz?! Jó pofátlanul elszállt a Skoda.
A Daciához rendelhető lesz a kolbászzsír-metál! Hurrá!

apro_marosan_petergabor 2021.02.06. 09:27:25

@shitgun: Álatlában egy autót vesz az ember (keveseknek van 2-3 garázs helye, ha mondjuk a feleség is kell, hogy autózon. Erre a 200km kevés, mert csak városban, aglomerációban elé. (((Horvátba'))) Horvátoszágba is el kellene tudni menni egy e-mobillal, mondjuk KRK-ig, egy határmenti, utolsó töltéssel, onnan pedig Dubrovnikig.... Amíg ez nincs így, marad a bérautó, két autó, vagy a plug-in hibrid, én a 3. verziót választottam.
süti beállítások módosítása